Pages

Tuesday, April 9, 2013

Korea aku datang

As salam,

fuuhh!!..dah berabuk blog aku nie..nampak sgt la yg dah lm xupdate..arini tetibe lak gatai tgn ni nk update..

Entri kali ni cik merah nk share pic2 kenangan semasa di Korea taun lepas..peluang dpt g korea ni pasal aku keje kat Infineon la..Business trip+ training la katakan..xsangka plak bos suh aku yg pergi..die xtau ke kalo aku yg pergi training tu mmg kelaut la..huahaha

sebelum ni xpernah terlintas pon kat pikiran ku yg aku akn ke korea..al maklum la..terbang dlm negara pon aku xpernah inikan nk keluar negara..tup..tup..dapat pergi free plak tu..sape xnak..Kau Ade??( nampak berlagak disitu ye..haha)

Walopon dah lama aku pergi, kalo xsilap taun lepas akhir bulan 5..tp Ade Aku Kesah!!..ahahaa..time aku g ni musim bunga dah abis nak ke musim panas da..tp panas kat sana xla mcm kat cni..udara die msh sejuk lagi..tp kalo time malam tu punya la sejuk xtahan..tp best wooo..
Jom layanzzz...

1st day
sebelum berlepas

stewardess korea comey2 belako..

ade tv bleh tgk movie
tiba di Incheon airport..kat pulau tu.

view luar airport

sampai kat airport..org Hanmi pick up ktorg tuk check in kat hotel

sebelum balik hotel jalan2 cari makan dulu

susah btul nk cr makanan halal dkt incheon ni... last2 mkn shrimp burger jela


lepas makan trus gerak ke hotel tuk berehat..
Inilah hotel yg aku tinggal selama 2 minggu.
Songdo Park hotel..not bad la hotel ni 4.5 bintang..

posing dulu sebelum check in.
bilik hotel tuk 2 minggu..duk sorg2 je..bosan gak.

sebelum musim bunga abis..ni je yg sempat kitorang amek gambo bunga..boleh la drpd xde..hehe

rakan sekerja aku yg g korea sama ngn aku..yg tengah tu je bukan..yg tu mamat korea yg pick up ktorg dkt airport tu..Sam Won namanye..

ini pula view dari bilik hotel waktu malam

indah btul permandangan kat sekitar hotel ni time malam.
malam tu sempat la cik merah ngn kawan2 bersiar2 sekitar hotel tu..mmg sejuk giler la time tu..mengigil kepala lutut

Dah penat bersiar2..ktorg pon balik hotel tido..esok nak start training + buyoff mesin yg company beli dr hanmi semiconductor korea ni..masa kat korea ni cepat sejam dr malaysia.. so kalo malaysia ni kul 8am kat sne dah kul 9 am..so sok kne la bgun awal sejam dr biasa.

cukup la picture tuk hr nie ye...ni bru 1st day ..banyak lg picture yg xshare..tunggu part2 ye....hahaha....daaaaa!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...